Általános Szerződési Feltételek

Foglalási feltételek

A foglalás visszaigazolása mindaddig ajánlatnak minősül, amíg a foglaláshoz szükséges előleg a szállásdíj bekérő e-mailben feltüntetett számlánkra meg nem érkezik (banki befizetés, utalás, Szép-kártyás befizetés formájában), és arról írásos formában (e-mail) visszaigazolást nem küldtünk.

 

Vendégadatok jelentése

2021. szeptember 1-től minden magyarországi szállásszolgáltató köteles minden vendég érkezésekor információt gyűjteni a vendégek személyazonosságáról, és ezt az információt megosztani a Magyar Turisztikai Ügynökséggel.

A gyakorlatban az adatokat a személyazonosító okmányok digitális szkennelésével kell összegyűjteni és feltölteni a Magyar Turisztikai Ügynökség által biztosított Vendéginformációs Zárt Adatbázisba (VIZA). Ha a vendég megtagadja a szükséges dokumentum benyújtását, az érintett személytől meg kell tagadni a szálláshely-szolgáltatás igénybevételét.* (Bővebben lejjebb!)

Az adatoknak többek között tartalmazniuk kell olyan információkat, mint a keresztnév, vezetéknév, születési hely és idő, állampolgárság, a szálláshely címe és a tartózkodás várható kezdő és záródátuma. Magyar vendégek esetében a nemzeti személyazonosító igazolvány, a vezetői engedély és az útlevél alkalmas a személyazonosság igazolására. Az EU-ból érkező vendégek esetén személyazonosító igazolvány és útlevél, a harmadik országból érkező vendégek esetén pedig csak útlevél fogadható el személyazonosítás és dokumentumszkennelés céljából.

(Minden, amit a foglalásról tudni érdemes: KLIKK!)

A fennmaradó szállásdíj összege érkezéskor, készpénzben rendezendő, előzetes írásos (e-mailben a szallas@mandalanyaralo.hu címen) megbeszélés alapján a fennmaradó szállásdíj banki utalással és Szép-kártyás fizetéssel is kiegyenlíthető.

Lemondási feltételek

Mi történik a Covid-19 idején a lefoglalt szállás előlegének a befizetésével?

  • Amennyiben az utazás időszakára olyan hatósági korlátozás lépne érvénybe, amely megakadályozná az utazás megvalósulását, az előleget visszautaljuk, vagy előzetes írásos egyeztetés alapján az előleg egy másik/későbbi időpontra történt szállásfoglalás esetén felhasználható.
  • Amennyiben az utazás időszakát hatósági korlátozás nem érinti, az általános szerződési feltételeinkben foglalt feltételek a mérvadóak az előleg visszautalásával kapcsolatban.
  • Amennyiben a hatályos kormányrendelet alapján a szálláshely csak védettségi igazolvánnyal foglalható el, és valamelyik vendég nem rendelkezik ezzel az igazolvánnyal, azt a vendéget sajnos nem áll módunkban fogadni. Amennyiben a többi vendég rendelkezik ezzel az igazolvánnyal, és ezt előzetesen részünkre be is mutatják (10 nappal a szálláshely elfoglalása előtt, emailben, képes üzenetben, stb.), ők elfoglalhatják a szállást.

    Amennyiben a védettségi igazolvánnyal bizonyosan nem redelkeznek majd a szálláshelyre érkezéskor, és az igazolvány hiánya miatt nem tudjuk önöket fogadni, akkor az érkezés előtt legkésőbb 10 nappal a foglalásuk törlésre kerül, a korábban befizetett foglalót pedig visszatérítjük.

Általános lemondási feltételek

  • Az érkezés előtti legalább 60 nappal visszamondott szállásfoglalás esetén az előleg teljes összegét visszautaljuk a szállásfoglaló által e-mailben hozzánk eljuttatott bankszámlára.
  • Az érkezés előtti 59-30 napon belüli visszamondás esetén az előleg 50%-át utaljuk vissza a szállásfoglaló által e-mailben megadott bankszámlára.
  • Az érkezés előtti 29 napon belüli elállás esetén az előleg nem kerül visszautalásra, de vis major esetén (előzetes írásos egyeztetés alapján) szabad kapacitás függvényében a foglaló felhasználható egy későbbi foglalásnál.
  • Amennyiben a vendégek megszakítják az eredetileg tervezett tartózkodást, a korábban elutalt előlegből vagy az érkezéskor kifizetett teljes szállásdíjból visszatérítés nem jár.
  • A foglalás lemondása minden esetben írásban kell, hogy megtörténjen a szallas@mandalanyaralo.hu e-mailcímen.

Érkezés/Távozás

  • A Mandala Nyaraló az érkezés napján leghamarabb 15 órától foglalható el. Ha a Mandala Nyaraló az érkezés napján hamarabb is szabad, és erre igény van, előzetes írásos egyeztetés alapján hamarabb is elfoglalható a szállás.
  • A távozás napján kérjük a nyaralót 10 óráig elhagyni. Ha a Mandala Nyaraló foglaltsága megengedi, tovább is maradhatnak a vendégek, de ez mindenképpen előzetes egyeztetést igényel részünkről. Kérjük, hogy ha a megadott időpontoktól eltérő az igényed a korai vagy éppen késői érkezésre/kijelentkezésre, akkor mindenképpen előzetesen, írásban jelezd nekünk a szallas@mandalanyaralo.hu e-mailcímünkön.

*A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. § (2) bekezdése szerint a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az (1) bekezdés b) pontja szerinti okmányt a szálláshely-szolgáltatónak az adatok rögzítése céljából bemutatja. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja.

A szálláshely-szolgáltatás egy polgári jogi megállapodás alapján történik, amely a szálláshely-szolgáltató és a vendég között jön létre. Amennyiben a vendég nem mutatja be az okmányait a szálláshely-szolgáltatónak, szálláshely-szolgáltatás megtagadása kötelező a szolgáltató részéről, a szálláshely-szolgáltatónak nincs mérlegelési jogköre, ebben az esetben a vendég az, aki nem teljesíti a megállapodásból őt terhelő kötelezettséget.

 
Az MTÜ jogi álláspontja szerint ez az eset megfelel annak, amikor a vendég nem jelenik meg a szálláshelyen a szolgáltatás kezdő időpontjában. Arra az esetre tehát, ha a vendég nem mutatja be az okmányait, a szerződésszegés általános szabályai, illetve a szállás lemondásának szabályai alkalmazandóak. A lemondásra vonatkozó szabályokról – arra vonatkozóan, hogy a szolgáltatás árának mekkora részét kell megfizetnie a vendégnek – a felek a polgári jog szabályai szerint állapodnak meg egymás között (pl. általános szerződése feltételek keretében).
 
A fentiekben leírtak az MTÜ álláspontját képezik, amely egy esetleges jogvita esetén jogi kötőerővel nem rendelkezik.